Istnieje wiele ciekawych sposobów, by zachęcić uczniów do przyswojenia nowego słownictwa i niekoniecznie są one czasochłonne i męczące.
Oto kilka przykładów:
Zastosowanie tzw. flashcards:
Nauczyciel umieszcza karty w takim miejscu, żeby były one widoczne dla wszystkich uczniów, np. na tablicy (za pomocą magnesów) lub na podłodze (jeśli dzieci siedzą lub stoją w kręgu). Następnie wskazuje wybraną kartę i po angielsku nazywa ilustrację, która się na niej znajduje i krótko ją opisuje.
A lemon./This is a lemon./It’s yellow./etc.
Korzystanie z gestów, mimiki, mowy ciała:
Nauczyciel wydaje komendę Wash! i wykonuje ruch mycia. Następnie mówi: Eat! i zaczyna jeść nieistniejące jedzenie. To samo ćwiczenie przeprowadza razem z dziećmi pokazując czynności, jakie mają wykonać. Gdy dojdzie do wniosku, że uczniowie dostatecznie zrozumieli związek między danym słowem a czynnością, może ograniczyć się tylko do wydawania poleceń.
Wykorzystywanie elementów otoczenia:
Do prezentacji słownictwa nauczyciel może wykorzystać rzeczywiste przedmioty, takie jak zabawki, meble czy przybory szkolne. Lekcja w plenerze stwarza okazję do zapoznania dzieci z takimi słowami jak tree, grass, flower, sand, etc. Kosz smakowicie wyglądających i pachnących owoców lub warzyw będzie bardziej atrakcyjną pomocą dydaktyczną niż karty obrazkowe. Przy nauce słów określających cechy fizyczne lub elementy ubioru bardzo pomocni mogą okazać się sami uczniowie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz